Kamis, 03 November 2011

Wanita Mulia Dalam Pandangan Allah

Assalmu'alaikum

Puji syukurku Kehadirotmu *•Yaa Rabbi•*´¯)
Hadirku Dengan Segala Kekhilafan dan Kesalahan ku yakin kau kan selalu menghapus semua itu, Karna hanya engkau dzat sang pengasih dan penyayang.
TerBaik Di mata Tuhanmu
Wanita  Mulia

Al-Imam Abu Hurairah R.A meriwayatkan bahwa Nabi s.a.w bersabda :
Sebaik-baik wanita adalah apabila engkau pandang dia maka dia menggembirakan, bila engkau perintah dia taat, bila engkau tiada dia menjaga hartamu dan menjaga pula kehormatan dirinya.

Ada sebuah riwayat bahwa pada zaman Nabi s.a.w ada seorang lelaki yg akan berangkat untuk berperang dijalan Allah. Dia berpesan kepada isterinya, Wahai isteriku ...janganlah sekali-kali engkau meninggalkan rumah ini sehingga aku kembali. Secara kebetulan ayahnya menderita sakit...maka wanita tadi mengutus seorang lelaki menemui Rasulullah s.a.w. Baginda bersabda kepada utusan itu, Agar dia taati suaminya. Demikian pula wanita itu mengutus utusannya bukan hanya sekali sehingga akhirnya dia mentaati suaminya tidak berani keluar rumahnya.

Maka ayahnya meninggal dunia tetapi dia tetap tidak melihat mayat ayahnya. Dia tetap sabar sehingga suaminya pulang. Maka Allah memberi wahyu kpd Nabi yg berbunyi, Sesungguhnya Allah telah mengampuni wanita tersebut disebabkan ketaatannya kepada suaminya. Dalam riwayat yang lain mengatakan bahawa Allah turut mengampuni dosa ayahnya disebabkan ketaatan anaknya itu.


_Inilah sebenarnya perkara yg menyebabkan wanita dirIdhai oleh Allah bukannya dalam persamaan hak yg seperti dituntut oleh penjahil agama, Lebih Di kenal dengan Emansipasi Wanita - Eramuslim

_Orang yang paling mulia dalam pandangan Allah adalah yang berhasil membaca, menggali dan memompa potensi diri hingga bisa berbuat yang terbaik di jalan Allah.
(Abdullah Gymnastiar)

Sedangkan dalam peristiwa Isro' Mi'roj, Nabi Muhammad S.A.W telah melihat ke dalam syurga
yang mana Allah memasukan wanita ke dalam syurga 500 tahun lebih awal dari
suami mereka...dan bila melihat ke dalam neraka Nabi dapati 2/3 dari
penghuninya adalah wanita.!!!
Oleh karna itu, takutlah kita semua akan Siksa dan Adzab ALLAH S.W.T....

♥♥ Subhanallah, begitu istimewanya perempuan Di atas!!!
Mudah2an Kita semua Dapat mengikuti apa yang telah di kerjakan oleh wanita tersebut Dan semoga ibu-ibu kita, istri-istri kita, anak-anak perempuan kita, saudara-saudara perempuan kita, dan kerabat serta teman perempuan kita mendapatkan kemuliaan dan keistimewaan dari Allah Swt. Amin
!!!

Wallahu a'lam bishowab•*´¯) 
♥ SEMOGA BERMANFAAT ♥

Barakallaahu fiykum wa jazzakumullah khoir
Kunjungi Kami Di Facebook (Menebar Senyum & Dakwah Merajut Ukhuwah).
@ http://senyumkudakwahku.blogspot.com/

just write some good posts worth bookmarking - © My Smile Just For You...



Posting Komentar

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...